Goede marketing via Facebook

31/10/11 om 13:49 - Bijgewerkt om 13:49

Bron: Trends

Er bestaan geen duidelijke marketingregels in sociale media, maar er zijn wel enkele best practices over een goede Facebook-pagina voor uw bedrijf of merk. Die praktijken kunt u als basis beschouwen en verder afstemmen op uw product/dienst en doelgroep.

Post elke dag iets. Volgens sommige onderzoeken zou u drie tot vijf keer per dag een bericht moeten posten. Varieer uw berichten en kijk welke aanslaan bij uw community. U wilt misschien vrij nemen in het weekend, maar vergeet niet dat veel mensen dan met Facebook bezig zijn.

Lok reacties uit. Stel vragen, geef tips, post links naar artikels die uw publiek 'leuk vindt' en deelt. Berichten over de community en wat ze nodig heeft, zijn sterker dan verkoopachtige posts. Reserveer tijd om vragen te beantwoorden.

Verkoop uzelf niet te weinig. Als u vijf keer per week een bericht post, mag een ervan een commercieel bericht zijn.

Hou het leuk. Facebook is een sociale gemeenschap. Hier kunnen bedrijven wat losser communiceren. Blijf uw merk trouw, maar denk aan manieren om uw publiek te vermaken.

Bron: HubSpot.com

Lees meer over:

Onze partners