Een handige marketingtool: Twitter

Via Twitter kunt u te weten komen hoe consumenten denken over uw product. U kunt zelfs vragen van gebruikers beantwoorden. Hoe kunt u de mogelijkheden van Twitter benutten?

Wees selectief met uw volgers. Als u pakweg 25 goede volgers hebt die uw product willen uitproberen en die zelf veel volgers hebben, dan zijn die waardevoller dan 5000 willekeurige volgers. Begin met deze mensen zelf te volgen. Sommige zullen u gaan volgen als uw tweets interessant zijn. Een andere manier is commentaar op hun blogs achter te laten.

Gebruik de zoekfunctie. Op Search.twitter.com kunt u een term invoeren, bijvoorbeeld ‘mascara’, en zien wat gebruikers zeggen over dat onderwerp. Zo kunt u een tweet naar iemand sturen om te verwijzen naar een artikel over de beste mascara’s. U kunt in de geavanceerde zoekfuncties uw zoekopdracht beperken tot bijvoorbeeld een bepaalde geografisch gebied, of tot tweets met een vraagteken (misschien weet u het antwoord). U kunt ook een RSS-feed vragen voor bepaalde trefwoorden.

Houd rekening met retweets. Als iemand uw bericht doorstuurt (retweet), wordt zijn naam toegevoegd aan de tweet. Wordt de retweet op zijn beurt doorgestuurd, dan wordt er een tweede naam toegevoegd. Als uw oorspronkelijke bericht 140 karakters telde, wordt het dus halverwege afgebroken en gaat uw link misschien verloren. Beperk uw tweets beter tot 120 karakters.

Bron: Inc.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content