Digitaal platform voor sales

Xavier Dekeyster (l) en Lieven Hooft, oprichters van CoprospectR © Photo News

CoprospectR heeft een digitaal platform ontwikkeld waarmee bedrijven efficiënt kunnen communiceren met hun werknemers die voor het bedrijf onderweg zijn.

“Bedrijven sturen permanent hun mensen de baan op. Dat kan gaan om salesmensen, maar ook om dienstverleners of logistieke medewerkers”, zeggen oprichters Lieven Hooft en Xavier Dekeyster. “Maar de communicatie met het kantoor laat nog vaak te wensen over.” CoprospectR wil daar iets aan doen met zijn software, die het als een onlinedienst aanbiedt. Het platform geeft in één oogopslag weer hoe het zit met de planning, de locatie en tal van andere zaken. Alles verloopt in reële tijd. Het moet het voor verkopers ook makkelijker maken te rapporteren.

Er zijn al spelers in deze markt. De bekendste is het Gentse Showpad, dat ook kantoren heeft in San Francisco en Londen. Honderden bedrijven gebruiken zijn tabletapps voor verkopers op de baan. “De functionaliteit van CoprospectR is uitgebreider”, zeggen de oprichters van CoprospectR. “Sellspad (Brusselse starter, nvdr.) werkt enkel op iPad, terwijl CoprospectR werkt op alle mogelijke mobiele platformen: iOS, Android en Windows.”

Xavier Dekeyster is de eigenaar van het Harelbeekse IT-bedrijf DX-Solutions, dat de software schreef voor CoprospectR. Lieven Hooft, de gewezen CEO van Unified Marketing Group, zal de in maart opgerichte bvba operationeel leiden. De eerste klanten, waaronder enkele grote bedrijven, zijn ondertussen binnen. De starter hoopt dit jaar nog af te klokken op een omzet van 75.000 euro. In 2016 wil CoprospectR het break-evenpunt bereiken, om in 2017 door te groeien naar 450.000 euro omzet.

Karel Cambien

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content