De meest effectieve elevatorpitch

27/03/12 om 10:39 - Bijgewerkt om 10:39

Bron: Trends

In een elevatorpitch proberen starters hun idee te verkopen aan investeerders of andere potentiële partners. Hoe onderscheidt een goede pitch zich van een slechte?

De meest effectieve elevatorpitch...

- heeft een aantrekkelijke opening
- duurt maximaal 40 seconden
- heeft twee kernelementen: wat is het probleem dat u oplost en hoe lost u/uw bedrijf dat op?
- heeft passie voor uw oplossing
- straalt ambitie uit te willen slagen
- is afgestemd op de persoon tegen wie u spreekt (er bestaat niet één algemene elevatorpitch)
- maakt duidelijk wat u zoekt (expertise, financiën, netwerk, klanten, bekende namen, leads...)
- maakt de ander nieuwsgierig en geeft u energie.

Bron: Managersonline.nl

Lees ons artikel over een goede pitch in Trends van 29 maart.

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info