De experience marketing van Felix Baumgartner en een gastronomische tram

16/01/13 om 17:21 - Bijgewerkt om 17:21

Bron: Trends

Marketing die het merk of het product opvoert als een spektakel dat de consument een unieke ervaring biedt, heet experience marketing. Bedrijven creëren hiermee een nieuwsfeit en hopen dat de aandacht van media en burger vervolgens afstraalt op de gulle sponsor. Drie voorbeelden.

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

1 Felix Baumgartner brak op 14 oktober 2012 als eerste mens in vrije val door de geluidsmuur. Bij de stunt van Baumgartner tastte de energiedrank Red Bull diep in de buidel.

2 Vorig jaar trakteerde de Tram Experience lekkerbekken op een gastronomische tramrit door de straten van Brussel? Achter het initiatief ging de groep Electrolux schuil, een wereldspeler in huishoudtoestellen. In het kader van Brusselicious 2012 transformeerde het bedrijf samen met de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB en het bureau voor toerisme Visit Brussels een oude Brusselse tram in een rijdend restaurant.

3 Electrolux was met de Tram Experience niet aan zijn proefstuk toe. In 2011 werkte de fabrikant van huishoudelektro zich al in de kijker met een pop-uprestaurant op de triomfboog van het Brusselse Jubelpark. In The Cube, zoals het trendy restaurant heette, verwenden de sterrenchefs Sang Hoon Degeimbre en Bart de Pooter drie maanden de smaakpapillen van hun gasten.

Bron: het artikel over de experience marketing van Electrolux in de nieuwe Trends.

Onze partners