De dreaming sessions van Sophie Vandebroek

25/01/13 om 16:56 - Bijgewerkt om 16:56

Bron: Trends

Vorige week kreeg Sophie Vandebroek, cto van Xerox en voorzitter van de Xerox Innovation Group van het magazine Data News de 'Outstanding Career Award' voor haar opmerkelijke carrière. 3 innovatietips.

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

"Innovatie begint en eindigt met de klant, omdat we ervan uitgaan dat elke vernieuwing bedoeld is om een verschil te maken voor onze klanten. Met nieuwe gadgets die iedereen misschien leuk vindt maar die niet veel businesswaarde hebben, houden we ons niet bezig."

1 Organiseer droomsessies om de klant beter te leren begrijpen. "We noemen het Dreaming Sessions omdat we er een nieuwe en betere toekomst mee kunnen creëren, gebaseerd op de technologie die we hebben en de evolutie die we zien. Wanneer we met klanten werken om de toekomst te leren begrijpen, draait het om problemen die klanten vandaag ondervinden. We vragen hen niet wat ze zouden willen van Xerox. Dan zouden ze de logische dingen zeggen zoals efficiëntere producten tegen een lagere prijs, volgens een voorspelbare evolutie van de technologie die ze kennen."

2 Doe een beroep op antropologen. "Zij observeren de klanten in hun eigen omgeving om te zien welke problemen zich voordoen. De overlast door post en e-mail bij grote bedrijven is een goed voorbeeld. Hoe kunnen we deze documenten beter beheren en sneller bij de juiste personen bezorgen? Onze oplossing is een technologie die miljoenen documenten kan scannen, classificeren en naar het juiste departement sturen. We maken ook software die een bepaald soort informatie kan filteren in bergen documenten. Zo hoeven bijvoorbeeld advocaten alleen de relevante informatie te lezen en kunnen ze gemakkelijk feiten opsporen zoals 'wanneer heeft de ene persoon de andere gezien en waar?'"

3 Zorg voor een aangename werkplaats. "Je kunt alleen goed werk afleveren in een omgeving waarin je gelukkig bent. Er zijn twee manieren waarop we zo'n omgeving creëren: belangrijke projecten en innovaties ontwikkelen en de diversiteit in het bedrijf stimuleren. Zo doe ik mijn best om de knapste koppen van overal ter wereld bij ons te verzamelen. Er werken mensen uit veertig verschillende landen in ons onderzoekscentrum in Canada. In Grenoble werken mensen uit heel Europa, en ook uit Azië en Noord-Amerika. Bovendien hebben we veel vrouwen in het hele bedrijf, tot en met de hoogste posities. Zo werd Anne Mulcahy als ceo opgevolgd door Ursula Burns, een Afro-Amerikaanse ingenieur die intern acht niveaus is opgeklommen."

Bron: Trends

Onze partners