De 10 geboden van de kmo met een Facebook-pagina (deel 1)

Steeds meer bedrijven, ook kmo’s, hebben een profiel op Facebook. Maar als we eerlijk zijn: zeer weinige gebruiken de mogelijkheden van de sociale media. Wat moet en wat mag niet?

1. De content moet toegevoegde waarde bieden. Als u een tijdschrift koopt in een krantenwinkel, doet u dat omdat de inhoud u interesseert. Hetzelfde geldt voor uw bedrijfsprofiel op Facebook. Uw bezoekers verwachten informatie met toegevoegde of amusementswaarde in een domein dat hen interesseert.

2. Maak hier geen reclame. Volgens dezelfde regel als in punt 1: mensen kopen geen tijdschrift voor de advertenties. Als u wilt dat uw fans wegvluchten van uw pagina, moet u er vooral een reclamefolder van maken.

3. Vermijd automatische berichten. Er bestaan verschillende tools om berichten op uw blog of op Twitter rechtstreeks te posten op uw Facebook-pagina. Echter: weinig dingen zijn zo afstotelijk voor een Facebook-prikbord als een toevloed van onbegrijpelijke Twitter-berichten. Als u dicht bij uw fans wilt zijn, zet u een mens van vlees en bloed aan de knoppen.

4. Onderhoud contact met uw publiek. Facebook is een plaats waar u relaties kunt onderhouden met uw community. U kunt bijvoorbeeld uw fans bevragen (via een enquête), hun vragen en opmerkingen beantwoorden (ook al zijn ze negatief), de auteurs van sympathieke berichten bedanken…

5. Vereenvoudig uw URL. Een simpel internetadres voor uw pagina is veel makkelijker te onthouden en is consequent met uw merk.

Bron: Amarenthe.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content