Checklist voor snelheidskampioenen

Alles moet sneller. Zo wil ook elk bedrijf zijn producten sneller op de markt krijgen. The Boston Consulting Group ontwierp een checklist om een snelheidskampioen te worden. Stel uzelf de volgende vragen:

– Haalt uw bedrijf de timing van de vandaag besten van de klas? 15 maanden om een nieuw product te ontwikkelen en op de markt te krijgen, 4 maanden voor een snellere lancering, 2 maanden voor een prioritair nieuw format, en 1 maand voor een promotie.
– Definieert en categoriseert uw bedrijf elk project en zijn expliciete startpunt?
– Duiden we projectleiders die zelf het gezag dragen over de tijdslijn en het proces?
– Hebben we ons gebaseerd op onze best practices om ons nieuwe proces uit te tekenen? Denken we op voorhand ook aan methoden om te versnellen?
– Hebben we cruciale momenten bepaald voor een go, een no-go, om beslissingen te herzien en een point-of-no-return?
– Worden onze innovatie-inspanningen gesteund door het topmanagement? Bepalen deze prioriteiten op basis van expliciete criteria?
– Hebben we de tools om te versnellen (een lijst goedgekeurde producten en designs, IT-systemen,…)?
– Maakt deze speed-to-market-methode deel uit van onze gestandaardiseerde managementrapportage?
– Hebben we een cultuur die de waarde van snelheid erkent?

Bron: Speed to win, The Boston Consulting Group

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content