Starterstip van André Duval: 'Niet het paard telt, maar de jockey'

30/09/13 om 17:16 - Bijgewerkt om 17:16

Bron: Trends

Sedert André Duval, de oprichter van reclamebureau Duval Guillaume enkele jaren na de overname door Publicis, zijn bureau verliet, investeert hij in start-ups. Dit is wat hij starters wil meegeven.

Starterstip van André Duval: 'Niet het paard telt, maar de jockey'

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

"Het is nu anderhalf jaar dat ik soms twee tot drie start-ups per dag zie. Uiteindelijk is het net zoals bij reclame: luisteren om te weten wat hun verhaal is en wat ze maken. Na een tijd weet je dat er maar een iets belangrijk is: 'It's not about the horse, it's about the jockey', zoals ik in een boek las." Vrij vertaald: het gaat niet om het product of de dienst op zich, maar om de ondernemer die achter het bedrijf zit.

"Het gaat niet zozeer om wat de starters ontwikkeld hebben, maar altijd over de mensen: intrigeert de man of vrouw mij, heeft hij een verhaal, weet hij waar hij mee bezig is? Als de ip (intellectuele eigendom, nvdr.) of het algoritme dat de start-up heeft ontwikkeld niet blijkt juist te zijn, zal zo iemand er toch in slagen om iets anders te doen. In tegenstelling tot heel wat starters die wel een IT-opleiding hebben gedaan en code kunnen schrijven, maar niet kunnen uitleggen hoe ze met hun product de wereld zullen beïnvloeden of waarom hun product relevant is voor de maatschappij. Ze denken maar aan een ding: ze zijn 500.000 euro bijeen aan het schrapen en vragen of je 20 of 30.000 euro investeert? Als ik dan vraag waarom, antwoorden ze dat ze dan geld hebben om mensen aan te werven."

Onze partners