Picha Theus: "Mijn vrijheid is mijn luxe"

05/07/13 om 14:10 - Bijgewerkt om 14:10

Bron: Trends

Picha Theus heeft een bureau dat is gespecialiseerd in groepsaankopen. Lang ging ze ervan uit dat haar gedrag en haar beslissingen werden geleid door de rede, maar ze ontdekte dat ze eigenlijk wordt aangestuurd door haar emoties en haar passies. Dit is de tweede bijdrage in onze reeks van 24 zomerinzichten.

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

"Passies en emoties als leidraad uiten zich door impulsiviteit, op het extravagante af. Geen schrik hebben om beslissingen te nemen die mijn leven totaal overhoop kunnen halen. Durven te springen zonder te weten waar ik terechtkom. Maar ik ben ook zeer consequent in het dragen en aanvaarden van de gevolgen ervan. Soms land je goed, soms knal je keihard tegen een muur en ga je op je gezicht. De kunst is dan zeer snel weer op te staan en het geen tweede keer te doen, of op zijn minst anders."

"Ik heb bij wijze van spreken nog nooit iets tegen mijn zin gedaan. Simpelweg omdat ik dat niet kan. Ik weiger toestanden te bestendigen en compromissen met mezelf te sluiten als ze niet goed aanvoelen. Ik weiger in illusies van geluk te leven, ik vind het niet erg om niet in de pas te lopen en te leven zoals algemeen goed wordt geacht: huisje, tuintje, kinderen, carrière, materiële rijkdom... Het gaat niet."

"Mijn vroegere baas zei me ooit dat mijn 'fuck you-gehalte' te hoog ligt. Niet gemakkelijk om te managen. Tegelijk is het een goede eigenschap om je niet zomaar neer te leggen bij zaken of situaties zomaar te aanvaarden. Mijn rijkdom en mijn verantwoordelijkheid zijn mijn kinderen en de ongelooflijke vrijheid om te doen wat ik wil en enkel met de dingen bezig te zijn waar ik zelf voor kies. Dat is mijn luxe. De meerwaarde van materiële luxe ontgaat me."

Bron: 100 in Zicht, 100 buitengewone inzichten van gewone mensen. Dit inspiratieboek kwam tot stand als een experiment. Honderd LinkedIn-relaties beslisten samen een boek te maken waarin ze een belangrijk inzicht uit hun leven delen. De opbrengst van het project gaat naar de vzw Moeders voor moeders.

www.100inzicht.be

In juli en augustus schakelt BizzByMail over op het ritme van de zomer: u krijgt de nieuwsbrief op maandag, woensdag en vrijdag in plaats van elke weekdag.

Onze partners