Maak komaf met je illusies

Ondernemer Ron Maes is actief in de wereld van video en hr-communicatie, ziet zijn kinderen opgroeien en heeft zijn materiële dromen gerealiseerd. Veel van de levenskwaliteit die hij nu ervaart, dankt hij aan het loslaten van zijn illusies. Dit is de laatste bijdrage in onze reeks van 24 zomerinzichten.

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.

“Misschien zijn illusies wel de grootste vijand van ons echte geluk, ons volle potentieel, onze ongekende mogelijkheden. Vaak misleiden ze ons, houden ze ons gekluisterd in een web van paradigma’s. Ze tasten onze bewegingsvrijheid aan, waardoor we niet helemaal onszelf kunnen zijn. Dat is ook mij al veelvuldig overkomen op mijn levenspad. In die mate zelfs dat ik een zesde zintuig heb ontwikkeld om illusies te ontdekken en te ontmaskeren. Dat proeft altijd naar meer, want de hefbomen zijn gigantisch groot. De voorlopige uitkomst van dat avontuur wil ik met je delen via een inspiratieboekje, waarin ik voor mezelf tien illusies heb ontmaskerd. Achter de titels ontdek je wel de thema’s waar het écht over gaat.

1 ‘Op mijn dertigste koop ik een Porsche.’
2. ‘Op mijn vijftigste ben ik binnen.’
3. ‘Daar heb ik geen tijd voor.’
4. ‘Daar is het nu het moment niet voor.’
5. ‘Dat kan ik niet’.
6. ‘Ik wil alles onder controle hebben.’
7. ‘Zo is het altijd al geweest.’
8. ‘Opgeven, dat nooit. Over mijn lijk.’
9. ‘Hebben jullie mij al gezien?’
10. ‘Wat ik niet ken of begrijp, is quatsch.’

“Uit dankbaarheid voor de energie, de ideeën, de feedback, de levenservaring en de lering die zo veel mensen al in mijn leven hebben gebracht, wil ik heel graag iets teruggeven. Mijn boekje is niet te koop, het is enkel te krijg. Ik hoop dan ook dat je het zult ervaren als een kostbaar geschenk. Illusies, weg ermee kun je hier downloaden. Er bestaat ook een gedrukte versie, maar dat is voor als we elkaar een keer echt ontmoeten.”

Bron: 100 in Zicht, 100 buitengewone inzichten van gewone mensen. Dit inspiratieboek kwam tot stand als een experiment. Honderd LinkedIn-relaties beslisten samen een boek te maken waarin ze een belangrijk inzicht uit hun leven delen. De opbrengst van het project gaat naar de vzw Moeders voor moeders.

www.100inzicht.be

In juli en augustus schakelt BizzByMail over op het ritme van de zomer: u krijgt de nieuwsbrief op maandag, woensdag en vrijdag in plaats van elke weekdag.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content