Koester de onzichtbare talenten in het bedrijf

Niet iedereen wil of kan de aandacht vestigen op zijn prestaties binnen het bedrijf. Hoe gaat u om met werknemers die onmisbaar werk leveren zonder dat het wordt opgemerkt?

U kunt zich hiernaast abonneren op de nieuwsbrief Bizz By Mail en zich uitschrijven door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.

-Wees u bewust van deze paradox: er zijn werknemers die het gevoel hebben dat ze zichzelf moeten promoten terwijl ze dat eigenlijk liever niet zouden doen. Tegelijk willen ze niet overkomen als iemand die reclame maakt voor zichzelf, want dat is niet goed voor het imago.

-U kunt deze paradox ontlopen door te werken met een systeem waarbij werknemers elke week of maand een beknopt mailtje sturen waarin ze zeggen wat ze hebben gedaan. Zo neemt u bij hen de druk weg om hun werk zichtbaar te maken bij anderen en kunt u uw werknemers loon naar prestaties geven.

-Wanneer u een team samenstelt, denk dan na over hoeveel ‘onzichtbaren’ en hoeveel ‘sterren’ u nodig heeft.

Benny Debruyne

Bron: Harvard Business Review

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content