Het beste advies van Richard Erwin (Roche België)

28/08/13 om 15:19 - Bijgewerkt om 15:19

Bron: Trends

Dat winst in een farmabedrijf altijd ondergeschikt moet blijven aan de patiënten. Met die visie maak je carrière bij de Zwitserse groep Roche. Richard Erwin, de managing director van Roche België, kreeg de les ingelepeld van een senior manager, toen hij ruim twintig jaar geleden begon te werken voor het farmaconcern.

Het beste advies van Richard Erwin (Roche België)

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

"It's the patient, stupid. Dat waren de letterlijke woorden van mijn mentor", blikt Erwin terug. Die verwijzing naar de Amerikaanse economische politiek onder president Bill Clinton bleef gemakkelijk hangen in de oren van de in de VS geboren Brit. "Het lijkt nu misschien vanzelfsprekend dat je als speler in de gezondheidszorg de patiënt niet uit het oog mag verliezen bij de zoektocht naar bedrijfswinst, maar volgens mij is het wel de rode draad geweest van het succes van Roche. Het is dankzij die visie dat we als bedrijf goede werknemers konden aantrekken en interessante geneesmiddelen voor kanker op de markt wisten te brengen."

In juli en augustus schakelt BizzByMail over op het ritme van de zomer: u krijgt de nieuwsbrief op maandag, woensdag en vrijdag in plaats van elke weekdag.

Onze partners