De persoonlijke branding van Salvador Dalí

01/09/14 om 13:15 - Bijgewerkt om 13:15

Ondernemers en werknemers dienen er vaker dan vroeger op te letten dat ze opgemerkt worden. Het Franse maandblad Management legt uit hoe u uw persoonlijk merk kunt verbeteren door het voorbeeld te volgen van de Spaanse surrealistische schilder Salvador Dalí.

De persoonlijke branding van Salvador Dalí

Salvador Dalí © istock photos

1 Cultiveer uw originaliteit en stimuleer daarbij anderen. De schilder weet al snel dat hij anders is dan zijn gemiddelde medemens en cultiveert dat verschil. Hij stelt zich daarbij wel open voor anderen om van hen te leren in functie van zijn projecten.

2 Blijf uzelf. Dalí viel op door zijn excentrieke en soms schokkende gedrag. Wanneer u zich een imago aanmeet, doe dan niet om het even wat. Hoe verrassend het gedrag van Dalí ook kon zijn, het lag altijd in de lijn van waar hij voor stond.

3. Leg uw acties en positionering uit. Dalí was misschien moeilijk te volgen, maar hij reikte altijd wel voldoende sleutels aan om ervoor te zorgen dat hij niet volstrekt onbegrepen achterbleef.

4 Werk samen met mensen die op u lijken. De surrealist werkte onder meer goed samen met het mode-icoon Coco Chanel, ook een opmerkelijke en eigenzinnige persoonlijkheid.

Bron: Management.

Onze partners