5 marketinglessen van Anouk Lagae (Duvel Moortgat)

15/05/14 om 14:57 - Bijgewerkt om 14:57

Bron: Trends

Na een internationale carrière bij multinationals Unilever en Coca-Cola, lanceert chief marketing officer Anouk Lagae bij Duvel Moortgat deze maand een reeks productinnovaties. Ze geeft deze 5 marketingtips.

5 marketinglessen van Anouk Lagae (Duvel Moortgat)

U kunt zich hiernaast abonneren op de nieuwsbrief Bizz By Mail en zich uitschrijven door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

1 Wees kritisch voor commerciële aanvragen zoals meer varianten. Wees vooral geduldig en versterk de uniciteit van je merk door goed te focussen.

2 Hoe beter uw verpakking duidelijk maakt waar uw merk voor staat, hoe minder investering in marketing u nodig heeft.

3 Vertel uw meest unieke verhaal, vooral als er sleutelpersonen in aan bod komen. Mensen verbinden zich sneller met andere mensen dan met onpersoonlijke merken.

4 Durf uw categorie opnieuw te definiëren, vooral wanneer het segment een dalende lijn vertoont.

5 U heeft geen grote budgetten nodig om te investeren in media om een sterk consumentenmerk te creëren.

Benny Debruyne

Onze partners