4 principes voor een website met relevante content

Ondanks de opkomst van de sociale media blijven de bedrijfssites het hart van de online-aanwezigheid van bedrijven, voorspelt Steven Van Belleghem, expert in conversatiemanagement bij B-Conversational. Wie zo’n site met relevante content wil, moet vier principes respecteren.

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.

1 Investeer in eigen media: zorg dat de consument niet zweeft op het internet, maar streef ernaar dat de klant de gratis inhoud die u geeft, leest of bekijkt op de eigen website van het bedrijf.

2 Gebruik content als aas: veel bedrijven lijken wel vissers die hun beste aas zomaar in het water gooien zonder het ergens aan vast te haken. De vissen eten het op, maar het bedrijf heeft er niets aan. Bedrijven missen zo’n haakje: content moet het aas zijn waarmee je gegevens kan verzamelen over de klant.

3 Wissel grote en kleine verhalen af: content ter beschikking stellen betekent dat je verhalen vertelt. Houdt het niet beperkt tot af en toe een spectaculaire stunt, maar wissel grote verhalen af met kleine brokjes informatie.

4 De manier waarop is van tel: hoe goed je verhaal ook is, als je het niet op een mooie en originele manier vertelt, verliest het zijn impact. Designers zullen daarom de komende jaren meer en meer werk krijgen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content