3 redenen waarom reclame op mobiele toestellen niet werkt

18/04/13 om 13:44 - Bijgewerkt om 13:44

Bron: Trends

Klassieke reclame werkt goed in gedrukte media en op desktops. Op mobiele toestellen is dat niet het geval is.

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

3 redenen waarom reclame op mobiele toestellen niet werkt

1 We houden er niet van. Uit onderzoek blijkt dat we reclame op mobiele toestellen opdringeriger vinden dan op een desktop omdat er een sterker privacygevoel is.

2 Er is geen rechterzijkant. Pc-gebruikers zijn reclame op de rechterkant van het beeldscherm gewoon. De beeldschermen van mobiele toestellen zijn te klein voor bruikbare zijkanten.

3 Het 'dikkevingereffect'. Adverteerders monitoren nauwkeurig hoeveel gebruikers hun reclame aantikken. De reclameboodschappen worden heel vaak onopzettelijk aangetikt omdat ze zo klein zijn. Hierdoor is het moeilijk om na te gaan hoe doeltreffend de reclame is.

Bron: het artikel over reclame maken met applicaties in de nieuwe Trends.

Onze partners