2 marketinglessen van Gilles Laumonier (Lee)

11/06/14 om 13:18 - Bijgewerkt om 13:18

Bron: Trends

Sinds vier jaar is Gilles Laumonier de Belgische topman van Lee EMEA. Eerder was hij wereldwijd verantwoordelijk voor Eastpak, een ander merk van moederbedrijf VF Corporation, dat ook de merken Jansport, Kipling en Wrangler overkoepelt.

2 marketinglessen van Gilles Laumonier (Lee)

U kunt zich hiernaast abonneren op de nieuwsbrief Bizz By Mail en zich uitschrijven door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

Het hoofdkantoor van de jeansproducent Lee in Bornem viert een dubbele verjaardag. Het bestaat vijftig jaar en het merk Lee ontstond 125 jaar geleden in de VS. En er is nog reden tot feesten: na enkele moeilijke jaren kan het merk opnieuw mooie groeicijfers voorleggen.

1 Blijf consistent. "Het is al lang mijn motto en de voorbije jaren zag ik het opnieuw bevestigd. De mate waarin je consistent blijft in je strategie, bepaalt voor 80 procent het succes. Zelfs met een slechte strategie, consequent toegepast, heb je meer kans op slagen dan met een betere strategie die je elke zes maanden verandert."

2 Kijk kritisch naar de uitvoering. "Er wordt tegenwoordig veel gepraat over strategie: businessmagazines staan er vol van en consultants zwijgen er niet over. Maar veel te weinig aandacht gaat naar de uitvoering. Als die niet goed is, dan mag je strategie de beste ter wereld zijn, je zal niet slagen. Managers zijn veel te snel geneigd van strategie te veranderen, zonder dat ze de uitvoering van de huidige onder de loep hebben gelegd."

Karin Eeckhout

Onze partners