2 communicatietips van Stromae

Het nieuwe album van Stromae was meteen een schot in de roos. Daar heeft de Brusselaar in de eerste plaats zelf voor gezorgd. De marketingcampagne rond de plaat liet weinig aan het toeval over.

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.

1 Maak slim gebruik van de sociale media

Racine carrée, het nieuwe album van Stromae, kwam uit op 19 augustus. De zorgvuldig georkestreerde buzzcampagne rond de plaat was al in februari op gang gekomen. Omringd door een team van sterke strategen ontpopte de zanger zich tot een meester van de sociale media. Hij liet een videoclip op het web gooien, waarin hij dronken door de straten van Brussel leek te zwalpen. Resultaat: meer dan 500.000 views. Niet toevallig kondigde Stromae de lancering van zijn nieuwe album aan via Twitter. De artiest heeft daar 248.000 volgers.

2 Goed gekozen internationale contacten

Gedragen door het succes van Alors on danse kon Stromae zich omringen met enkele bekende koppen: de humorist Jamel Debbouze in een videosketch, de beroemde rapper Kanye West in een remix van Alors on danse voor de Amerikaanse markt, Will.i.am en zijn succesvolle groep The Black Eyed Peas in een tv-uitzending. Die opmerkelijke ontmoetingen gaven de internationale bekendheid van Stromae nog een zetje. De Belg voerde niet alleen de hitlijsten aan in Frankrijk en België, maar ook in Duitsland, Israël, Denemarken en Engeland.

Bron: het artikel over de communicatiestrategie van Stromae in Trends van 12 september 2013.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content