Botsende karakters in het management

14/04/11 om 10:52 - Bijgewerkt om 10:52

Bron: Trends

Managers worden niet voor niets managers. Ze zijn gedreven en hebben een sterke persoonlijkheid. Maar dat leidt ook vaak tot conflicten met collega-managers die er een andere stijl op nahouden. Hoe kunnen ze toch samen door de deur?

Wat zijn uw verwachtingen? Vaak rijzen er conflicten tussen managers omdat ze verschillende verwachtingen hebben over de manier waarop gehandeld moet worden en over elkaar. Spreek uw instinctieve reacties niet uit, denk even na en zeg dan iets constructiefs.

Kijk dieper dan de oppervlakte. Oppervlakkige gelijkenissen brengen mensen snel bij elkaar. Maar dieper liggende gelijkenissen hebben een grotere invloed op de prestaties van het team. Pel de rokken van de ajuin en u ontdekt de gedeelde waarden over de kwaliteit van ons werk, onze wens om het verschil te maken en onze integriteit.

Focus op innovatie en nut. In plaats van te focussen op de ongelijkheden, moet u de creatieve verschillen kanaliseren naar een gemeenschappelijk doel. Elke leider moet zijn authenticiteit en onderscheidende kenmerken behouden, ook in zijn relatie tot de stakeholders.

Lees meer over:

Onze partners