Belgische start-up Cowboy brengt eigen e-bike op de markt

25/04/18 om 10:00 - Bijgewerkt op 26/04/18 om 10:00
Uit Trends van 26/04/18

Het Brusselse ondernemerstrio achter Cowboy werkte al met fietskoeriers voor hun vorige start-up, de maaltijdleverancier Take Eat Easy. Met Cowboy gaan ze helemaal de fietstoer op. Ze brengen een hippe, relatief betaalbare e-bike op de markt. Dat Cowboy vers kapitaal had opgehaald, raakte vorige week pas bekend bij de lancering van de fiets.

Vier maanden lang hielden de ondernemers achter de jonge Belgische start-up Cowboy de tanden op elkaar, want in december al haalden ze 2,4 miljoen euro op bij investeerders met naam en faam. In maart, vlak na de opstart, hadden ze al 700.000 euro opgehaald. Tot het kransje investeerders behoort het bekende fonds Index Ventures, dat ook investeerde in Facebook, Deliveroo, Slack en BlaBlaCar. Ook Kima Ventures, gefinancierd door de bekende Franse techpionier Xavier Niel, en het Franse fonds Hardware Club staken geld in het bedrijf, net als Thibaud Elzière (eFounders), Bertrand Jelensperger (La Fourchette), Harold Mechelynck (Ogone), Frederic Potter (Netatmo) en Francis Nappez (BlaBlaCar).
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners