Bazart: 'Een publiek voelt heus wel wanneer iets een gebricoleerd marketingverhaal is'

03/02/17 om 11:00 - Bijgewerkt om 11:37
Uit Trends van 02/02/17

Met hun Nederlandstalige nummers die opvallend internationaal klinken vult Bazart een gat in de markt. Die zegetocht mondt nu uit in vijf Music Industry Awards. "Hopelijk kunnen we gewoon blijven... drijven."

De vergelijking met Clouseau kregen de heren van Bazart al vaak genoeg te horen. Tijd dus voor het grovere werk. Wat bijvoorbeeld te zeggen van de gelijkenis tussen de jonge Belgische band en de Spice Girls? Een deel van de muzikanten van Bazart woont bijvoorbeeld samen, iets wat de Spice Girls naar verluidt ook deden. "Is dat zo?" wil zanger-gitarist Simon Nuytten (24) weten. Het antwoord is dat de geschiedenisboeken het er niet over eens raken. Volgens sommigen ontstond het verhaal over de samenwonende zangeressen in het brein van een marketeer en was er weinig van waar. "O, dat is bij ons niet anders", reageert Nuytten grinnikend. Zijn Bazart-collega én huisgenoot Oliver Symons (23) kopt binnen. "Wij zijn de nieuwe Spice Girls." Het is het eerste een-tweetje van een hele reeks.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Onze partners