Antwerpen en Gent gaan Barcelona en Amsterdam achterna

11/03/17 om 03:30 - Bijgewerkt op 10/03/17 om 19:40
Uit Trends van 09/03/17

Overdekte markten lijken de ideale oplossing om leegstand aan te pakken, voedselproducenten een extra afzetmarkt te bieden én consumenten te voorzien van de nieuwste hypes. Zeker in combinatie met een horecaconcept worden de markten nieuwe trekpleisters. Wat niet betekent dat ze automatisch in elke stad een succes worden.

Even zag het ernaar uit dat markten samen met hun oudere bezoekers zouden uitsterven. Ondertussen wordt in het vtm-programma Mijn Pop-uprestaurant gesproken over Mercado in Antwerpen alsof het concept er altijd al was. Terwijl de overdekte horecamarkt pas vorig najaar de deuren opende. Bovendien is het nog niet duidelijk of Mercado ook na april nog open blijft. "Dat bekijken we heel binnenkort", zegt Chris Tackaert van Flanders Investment Company. Dat bedrijf is eigenaar van het oude postgebouw in Antwerpen, waarin Mercado huist. "Tot we het gebouw onder handen nemen om er onder andere appartementen in onder te brengen, stond het toch maar leeg. Met Mercado kunnen wij bekendheid geven aan ons project. Dat lijkt bij deze gelukt."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Trends Information Services

Onze partners