7 aanwijzingen dat uw medewerkers hun respect voor u verliezen

03/06/11 om 12:00 - Bijgewerkt om 12:00

Bron: Trends

U hebt iets aan te merken op uw medewerkers? Zij waarschijnlijk ook op u. Dat is op zich niet erg, maar als uw team u niet (meer) respecteert, is er iets aan de hand. Hebben uw medewerkers een of meer van deze klachten over u, dan is het tijd voor actie.

1. U bent een mircromanager. Oog voor detail is een goede eigenschap, maar als u over ieder detail iets aan te merken hebt of alles zelf wilt doen, gaat dat ten koste van de prestaties. Beter is het om een systeem in het leven te roepen waarmee medewerkers u op de hoogte kunnen houden van de voortgang.

2. U bent te afstandelijk. Dit is het andere uiterste: u spreekt uw teamleden niet aan op hun verantwoordelijkheden. De werknemer van nu wil groeien en eigen verantwoordelijkheid, maar heeft ook feedback en leiderschap nodig.

3. U klaagt over financiële problemen. Als u de medewerkers blijft bedelven onder uw zorgen over de economie of het gebrek aan financiële middelen, is hun moraal snel verdwenen. Vertel dus niet alles.

4. U praat continu over uw privéleven. Praat niet met uw medewerkers over uw privéproblemen. Zorg bovendien dat uw familie en vrienden niet steeds langs komen op het werk.

5. U doet niets aan probleemgevallen. Als u niet optreedt tegen medewerkers die de kantjes er van af lopen of andere problemen veroorzaken, gaat de rest van uw team hun gedrag kopiëren. Neem zo snel mogelijk maatregelen.

6. U bent er nooit. Medewerkers moeten erop kunnen rekenen dat u klaar staat met advies en aanwijzingen. Als u vaak weg bent en afspraken steeds opnieuw verzet, frustreert en vervreemdt u uw medewerkers.

7. U flipt. U kunt het merendeel van de tijd nog zo rustig en beheerst zijn, als u één keertje op spectaculaire wijze uw geduld verliest, is dat wat uw mensen bijblijft.

Bron: Managersonline.nl

Lees meer over:

Onze partners