6 tools waarmee Facebook creativiteit stimuleert

Op het Creativity Forum in Antwerpen verklapte Randi Zuckerberg, directeur market development van Facebook en zus van oprichter Mark, hoe het bedrijf achter de netwerksite zijn medewerkers aanzet tot creativiteit.

Organiseer een hackathon. “Om de paar maanden blijven de werknemers na het werk hangen om te werken aan ideetjes waar ze anders niet aan toekomen.”

Schrijven op de officiële Facebook-blog. “We moedigen alle medewerkers aan om te schrijven voor de Facebook-blog. Zelfs stagiairs kunnen er hun mening kwijt.”

Creëer een tool om ideeën te stimuleren en discussie los te weken. “Iedereen die in dienst komt bij ons, wordt automatisch ingeschreven voor de interne discussietool van het bedrijf.”

Zorg voor toegang tot de buitenlandse kantoren. “We zorgen ervoor dat onze medewerkers gemakkelijk toegang hebben tot de kantoren in buitenlandse vestigingen.”

Organiseer bedrijfsevenementen. “Facebook organiseert regelmatig events zoals een game- of sportdag. Medewerkers kunnen zich opwerpen als kapitein van een team.”

Lid worden van een bedrijfscomité. “Je kunt lid worden van een van de comités die binnen het bedrijf zijn gevormd. Zo is er bijvoorbeeld een comité dat ijvert voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen.”

Nog meer tips over het gebruik van Facebook voor uw zakenleven vindt u in de nieuwe Trends, vanaf vandaag te koop in de krantenwinkel.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content