5 redenen om kritische reacties niet te deleten

08/03/11 om 10:33 - Bijgewerkt om 10:33

Bron: Trends

Het lijkt vreemd, maar negatieve commentaren die gebruikers achterlaten op uw website kunt u beter niet wissen. Vaak kunnen ze uw bedrijf helpen.

Voer het gesprek op eigen terrein. Als u een kritische stem op uw webpagina verwijdert, maakt u die klant nog bozer. En dan schrijft die een nog vlammender commentaar over uw bedrijf op pakweg Google Places of Twitter.

U krijgt de kans zich te verdedigen. Luister naar de klant en probeer het probleem te begrijpen. Zeg sorry, beloof beterschap en vraag dat hij terugkomt zodat u hem persoonlijk kunt helpen.

U toont iedereen uw klantenservice. Door positief te reageren op een negatief bericht op uw pagina, toont u alle bezoekers hoeveel belang u hecht aan service. De boze klant heeft uw diensten misschien niet meer nodig, maar u laat een positief spoor na voor nieuwe klanten.

Het helpt uw geloofwaardigheid. Als u op een website alleen maar 100% positieve berichten tegenkomt, komt dat onnatuurlijk over. Zolang er genoeg goede reviews zijn, zal een slechte u geen pijn doen.

Gebruik de feedback. Beschouw de commentaarschrijvers als een focusgroep waar u niet voor hoeft te betalen. Wie de opmerkingen ter harte neemt, kan zijn business verbeteren.

Bron: Entrepreneur.com

Lees meer over:

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

TrendsInformation Services

Permanent verbonden

Permanent verbonden

Nauwelijks 20 jaar geleden verschenen de eerste pc's met internetverbinding. Vandaag ...

Onze partners