5 redenen om kritische reacties niet te deleten
Het lijkt vreemd, maar negatieve commentaren die gebruikers achterlaten op uw website kunt u beter niet wissen. Vaak kunnen ze uw bedrijf helpen.
Voer het gesprek op eigen terrein. Als u een kritische stem op uw webpagina verwijdert, maakt u die klant nog bozer. En dan schrijft die een nog vlammender commentaar over uw bedrijf op pakweg Google Places of Twitter.
U krijgt de kans zich te verdedigen. Luister naar de klant en probeer het probleem te begrijpen. Zeg sorry, beloof beterschap en vraag dat hij terugkomt zodat u hem persoonlijk kunt helpen.
U toont iedereen uw klantenservice. Door positief te reageren op een negatief bericht op uw pagina, toont u alle bezoekers hoeveel belang u hecht aan service. De boze klant heeft uw diensten misschien niet meer nodig, maar u laat een positief spoor na voor nieuwe klanten.
Het helpt uw geloofwaardigheid. Als u op een website alleen maar 100% positieve berichten tegenkomt, komt dat onnatuurlijk over. Zolang er genoeg goede reviews zijn, zal een slechte u geen pijn doen.
Gebruik de feedback. Beschouw de commentaarschrijvers als een focusgroep waar u niet voor hoeft te betalen. Wie de opmerkingen ter harte neemt, kan zijn business verbeteren.
Bron: Entrepreneur.com
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier