5 manieren om nieuwe producten te bedenken

27/06/11 om 10:31 - Bijgewerkt om 10:31

Bron: Trends

Roderic Michelson, gespecialiseerd in groeibedrijven bij het Britse adviesbureau Aralex Consulting, gaf op de Britse ondernemerssite Real Business diverse tips over hoe u nieuwe productideeën kunt vinden. Wij vatten de meest interessante voor u samen.

1. Veronachtzaamde niches: verzekering voor jongeren Ga op zoek naar niches die worden vergeten of worden gemeden door de grote spelers. Een Britse verzekeringsmaatschappij lanceerde een nieuw aanbod voor 17- tot 25-jarigen, een groep die de grote verzekeraars liever uit de weg gaan omdat ze vinden dat jongeren een hoger risico meebrengen. De Britse verzekeraar baseert zijn tarieven op de rijvaardigheid van de klant.


2. Inspelen op de demografie: chocolade voor babyboomers
Veranderingen in de bevolkingssamenstelling zijn jaren op voorhand bekend, zodat u tijd genoeg hebt om erop in te spelen. Vraag u bijvoorbeeld af welk product u hebt voor de ouder wordende babyboomers. Bepaalde chocolatiers uit Londen richten zich juist op deze klanten.

3. Nieuwe verkooptechniek: goudstaven in de automaat
Vraag u af of u een bestaand product of dienst niet op een nieuwe manier kunt aanbieden, waarbij de klant tijd bespaart en zijn comfort verhoogt. Kunt u uw product naar de klant brengen zodat zij niet meer naar u hoeven te komen? Denk aan het bedrijf dat in 2009 goudstaven in een automaat begon te verkopen op een luchthaven.

4. Kijk naar de kalender: kerstbier Wat zijn de voornaamste feestdagen? U kunt uw product aan die dag of periode aanpassen met een speciaal aanbod. Sommige brouwers doen dat al met hun kerstbieren.

5. Leer van de fouten van anderen: het parfum van Harley-Davidson
Bestudeer producten die floppen. Wellicht hebben intelligente mensen heel hard gewerkt aan de lancering en toch ging het fout. Zoals de parfumlijn die Harley-Davidson een paar jaar geleden lanceerde. Marketeers konden hier heel wat uit leren over hoe u nieuwe merken lanceert onder een bekende productnaam en de positionering van merken.

Bron: Realbusiness.co.uk

Lees meer over:

Onze partners