5 communicatietips bij herstructureringen

22/11/12 om 14:53 - Bijgewerkt om 14:53

Bron: Trends

In tijden van crisis moeten veel bedrijven herstructureren. Dat gebeurt vaak roekeloos, vindt Wim Elving, organisatiepscycholoog en specialist bedrijfscommunicatie aan de Amsterdamse universiteit. Hij geeft 5 tips om beter te doen.

U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

1. Verandering is geen toverwoord. Slechts een kwart van de grote veranderingen slaagt. Ga voor je communiceert over grote bijsturingen na of kleine ingrepen even succesvol kunnen zijn.

2. Benut de vaardigheden van je werknemers en praat plannen op de werkvloer door.

3. Zoek ook bij het middle management naar competente mensen die beschikken over collectieve managementvaardigheden en een veranderingsproces kunnen vormgeven.

4. Werk is meer dan geld verdienen. Mensen werken omdat ze het graag doen en die motivatie kan je benutten om hen te overtuigen van de noodzaak van verandering.

5. Wees voorzichtig met begrippen als cultuurverandering. Werknemers leiden er vaak uit af dat het management hun bedrijfscultuur maar niets vindt.

Het volledige artikel over dit onderwerp leest u in de nieuwe Trends, vanaf vandaag in de winkel.

Onze partners