5 blauwzwarte tips voor Twitter

Kirsten Willem, conversation manager bij voetbalploeg Club Brugge, geeft vijf tips over hoe een merk succesvol in dialoog kan treden met zijn klanten op socialenetwerksite Twitter.

Tijdens de zomermaanden ontvangt u enkel op maandag, woensdag en vrijdag een Bizz by Mail in plaats van elke weekdag.

Leg niet te veel beperkingen op aan medewerkers. “We leggen geen beperkingen op aan spelers die tweeten, maar leggen hen wel uit hoe ze kunnen omgaan met Twitter.” Toch is er één regel: geen negatieve posts over tegenstanders, medespelers en scheidsrechters.

Plaats belangrijk nieuws simultaan maar in een andere vorm. Twitter, Facebook, de website,…vragen een andere aanpak.

Werk zoveel mogelijk onduidelijkheden weg bij crisiscommunicatie. “Het beste wat je kunt doen is open communiceren door zoveel mogelijk onduidelijkheid uit de wereld te helpen. Bij de onduidelijkheid over de transfer van Ronald Vargas vorig seizoen hebben we general manager Vincent Mannaert meteen uitleg laten geven.”

Antwoord enkel wanneer je iets kunt toevoegen aan de discussie. “We gaan bijvoorbeeld niet in op commentaren van iemand die vindt dat een bepaalde speler moet worden opgesteld.”

Let op de nazorg. “Tijdens de Europese wedstrijd tegen Hannover waren er Brugse supporters in de vakken voor de Duitse fans terechtgekomen. Toen we de berichten zagen op Twitter hebben we meteen gereageerd en achteraf contact met hen opgenomen.”

Het artikel over het conversation management van Club Brugge kun je lezen in de nieuwe Trends.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content