3 creatieve marketingideeën uit de hotelsector

04/10/12 om 15:11 - Bijgewerkt om 15:11

Bron: Trends

De hotelsector is bijzonder concurrentieel en heel wat hotels pakken dan ook uit met creatieve marketingideeën. Drie voorbeelden.

U kunt zich abonneren op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab 'registreren' of 'registratie wijzigen'.

1 Vind een nieuw soort product uit. Het Nederlandse CitizenM heeft de lowcostaanpak die al bekend is uit de luchtvaart toegepast op de hotelsector. Het zijn hotels zonder franje waar zoveel mogelijk online gebeurt (boeken, inchecken,...), maar waar je toch het gevoel van 'betaalbare luxe' krijgt. Zo kun je dag en nacht iets te eten kopen, zijn er gratis films en met de kleurverlichting kun je je kamer aanpassen aan je stemming.

2 Creëer het gevoel van een ledenclub. De New Yorkse hotelketen HKHotels ging te rade bij zijn klanten. Afgaand op de hoge score bij Tripadvisor heeft het hotel de juiste snaar geraakt. HKHotels gaat prat op gemeenschappelijke ruimtes waarin de bezoekers makkelijk met elkaar in contact komen. Je treft in het hotel huiselijke ruimtes aan, een bibliotheek of je krijgt wijn en kaas aangeboden. Je waant je in een club waar je een van de leden bent.

3 Verander het beeld over je hotel. Public Hotel in Chicago bedacht een campagne waarbij een comedy-artiest en een filmploeg koppeltjes filmde die elkaar aan het knuffelen waren op publieke plaatsen. De gefilmde koppeltjes kregen een cadeaucheque voor het hotel. De reclamecampagne werd druk besproken op de sociale media. Het hotel richt zich op een jong publiek, maar heeft geen romantische uitstraling. Door deze campagne veranderde het hotel het beeld dat de inwoners van Chicago van het hotel hadden.

Bron: Realbusiness.co.uk

Onze partners