Ombudsman van de Verzekeringen merkt lichte stijging van aantal klachten tot 4.364 in 2013

24/04/14 om 22:03 - Bijgewerkt om 22:03

Bron: Trends

(Belga) De Ombudsman van de Verzekeringen heeft vorig jaar 4.364 klachten ontvangen. Het gaat om een stijging met 6 pct ten opzichte van 2012 (4.119). Dat blijkt donderdag uit het jaarverslag 2013. In 2011 ontving de Ombudsman nog 4.096 klachten.

Dertien pct van de klachten was eigenlijk een vraag om inlichtingen. Voor de helft van de onderhandelde klachten kon een positieve oplossing bekomen worden voor de consument. De meerderheid van de vorig jaar ingediende dossiers (3.767) was gericht tegen de verzekeringsondernemingen, 536 klachten betroffen tussenpersonen. De stijging van het aantal dossiers tegen de verzekeringsondernemingen situeert zich voornamelijk in de verzekeringstakken Leven (+8 pct) en Gezondheidszorgen (+ 10 pct). Ook de toename van het aantal ontevreden verzekerden over de producten Reisbijstand, Annulatieverzekeringen en vooral de gsm-verzekeringen blijft verontrustend, zegt de Ombudsman. Bij de verzekeringstussenpersonen is er voornamelijk een stijging in de verzekeringstakken Auto, Brand en Rechtsbijstand. (Belga)

Onze partners