NMBS : Staking geen voorbeeld van betere dienstverlening

27/09/12 om 19:23 - Bijgewerkt om 19:23

Bron: Trends

(Belga) Er wordt bij de reorganisatie van de NMBS-Groep dan wel gesproken over een betere dienstverlening voor de klanten, maar die klanten "zijn niet gediend met het overhoop gooien van het goederen- en personenvervoer" tijdens de 24 urenstaking van 3 oktober. Dat zegt het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO). Het pleit opnieuw voor een regeling van minimale dienstverlening.

NMBS : Staking geen voorbeeld van betere dienstverlening

Volgens het VBO volgen de spoorbonden de geldende interprofessionele afspraken niet. "Eerst staken, dan praten, blijkt meer en meer de praktijk te worden", luidt het, terwijl de regel zou moeten zijn dat het sociaal overleg eerst alle kansen krijgt. "Staking mag enkel het ultieme middel zijn." De werkgeversorganisatie is nog van mening dat "de beweegredenen voor de staking niet in verhouding staan tot de gevolgen voor de economie". Ook het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) veroordeelt de staking en pleit voor een gegarandeerde minimale dienstverlening. (DLA)

Onze partners