Actuele Thema's »

Hoe slim gaan ondernemingen om met sociale media?

donderdag 12 april 2012 om 15u06

Op donderdag 3 mei reikt JCI Roeselare de allereerste West-Vlaamse Social Media Award uit.

Via de award wil het JCI nagaan hoe de sociale media worden ingezet in het West-Vlaamse bedrijfsleven. De initiatiefnemers gaan daarbij op zoek naar een slim en efficiënt klantenbeleid.

De pioniersjaren van de sociale media - zoals Facebook en Twitter - zijn voorbij. Internet is voor ondernemingen dus niet langer een speeltuin voor amateurs. De troeven van de sociale media voor het bedrijfsleven liggen voor de hand: het gebruik is gratis en je bereikt er makkelijk je klanten mee. Rest de vraag: hoe gebruik je die media?

Volgens Edward Claeys van JCI Roeselare blijken sociale media erg aantrekkelijk voor ondernemingen omdat ze nu eenmaal gratis zijn. Toch hangt het succes af van een efficiënt gebruik ervan. ‘Sociale media kunnen dus best ingepast worden naast de andere reclamemogelijkheden,' zegt hij. Het is daarbij voor zij die hun eerste stappen zetten ook aangewezen om eerst na te gaan hoe collega’s of concurrenten sociale media gebruiken en het concept af te toetsen op hun eigen zaak, aldus Claeys.

Kortom, de belangrijkste vraag waaraan de kandidaten worden onderworpen, luidt als volgt: ‘Hoe slim ga je om met sociale media?’ Of, hoe krijg je met een klein budget een grote return via het internet?

Kandidaturen voor de award kunnen nog worden ingediend tot 15 april via www.socialmediaupdate.be

Zowel cases van West-Vlaamse bedrijven als van bedrijven die met hun sociale-mediacampagne het West-Vlaamse publiek bereiken, komen in aanmerking. (KvW/BO)

Trends-nieuws in je facebook nieuwsfeed

Meer over:

 

Reacties

mliedts | 14 april 2012

De sociale media zijn inderdaad alleen maar nuttig voor reklame en human resources. In het bedrijf zelf hebben we ze moeten blacklisten want iedereen was meer bezig met fototjes en domme verhalen te posten dan met hun werk. Gewoon niet te doen.

Ongepast?

Mawo | 12 april 2012

Hoe zou je die media kunnen gebruiken ? Toch alleen maar voor reclame en eventueel human resource zeker ? Zo bereik je met een klein budget veel mensen. Die media komen gewoon ipv de gazet en de tv, of eerder nog als een aanvulling daarvan.

Ongepast?

 

Reageer

 

Whitepapers

  • Erven en schenken: de beste technieken
  • Portret van Frank Philipsen, de topman van de BBI
  • De sterkste bedrijven van Vlaams-Brabant
Abonneer nu