Nieuw logo voor Brussels Airport

16/01/14 om 19:43 - Bijgewerkt om 19:43

Bron: Trends

(Belga) Brussels Airport start het nieuwe jaar met een nieuw logo. De luchthaven verruilt het donkergrijs en lichtblauw, met een halve wereldbol als symbool, voor zwart en rood, met een gestileerde B in de vorm van een hart. Het nieuwe logo is donderdagavond voorgesteld in aanwezigheid van de belangrijkste stakeholders en van staatssecretaris voor Mobiliteit, Melchior Wathelet.

Arnaud Feist, de CEO van Brussels Airport, merkte op dat het om meer gaat dan een cosmetische verandering. Met het nieuwe logo wil de luchthaven ook "de partnerships versterken", luidde het. Het lettertype van het nieuwe Brussels Airport lijkt alvast opvallend sterk op dat van Brussels Airlines, de 'homecarrier' op de luchthaven. De gestileerde B verwijst volgens de topman zowel naar Brussel als naar België. De B heeft zowel de vorm van een hart ("passie voor onze klanten") als de vorm van een vogel ("dynamisme, luchtvaart"). Met de kleur rood wordt verwezen naar "de typische gastvrijheid van België". De baseline luidt: the heart of europe. Het nieuwe logo zal meteen overal zichtbaar zijn op de luchthaven. Het vorige merk dateert van 2006. Feist kijkt 2014 alvast hoopvol tegemoet. "Het is de eerste keer in vijf jaar dat we in zo een beloftevolle situatie zitten", klonk het. Hij verwees naar de passagierscijfers die de laatste maanden van 2013 een herstel toonden. Bovendien verwacht Brussels Airport nog meer groei, met de komst van Ryanair en de uitbreiding van het netwerk bij Vueling en Easyjet. "Maar onze strategie blijft dezelfde, binnen de Star Alliance met Brussels Airlines", beklemtoonde de CEO. De luchthaven is ook zelf fors aan het investeren, in infrastructuur en uitrusting. Het budget bedraagt dit jaar 110 miljoen euro, tegen 80 miljoen vorig jaar en 30 miljoen in 2010. (Belga)

Onze partners