Uniek Apple-filmpje duikt op: Steve Jobs als Franklin Roosevelt

In een filmpje dat in 1984 werd opgenomen en nu pas is opgedoken, kruipt Apple-oprichter Steve Jobs in de huid van oud-president Franklin Delano Roosevelt om het verkoopsteam van het bedrijf te motiveren.

Het campagnefilmpje kreeg de naam ‘1944’ mee, en was bedoeld als soort van opvolger van de beroemde Apple-commercial voor de Super Bowl van 1984.

In de video, waarvan de volledige versie negen minuten duurde en de productie naar verluidt 50.000 dollar kostte, vergelijkt Apple haar strijd tegen concurrent IBM met de Tweede Wereldoorlog. Jobs als president Roosevelt stuurt zijn manschappen ‘ten oorlog’ tegen IBM.

Craig Elliott, een oud-medewerker van Apple die later zijn eigen bedrijfje oprichtte, deelde de video nu met Network World. Steve Jobs overleed vorig jaar aan de gevolgen van kanker. (KVDA)

‘1944’

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

‘1984’ – geregisseerd door Ridley Scott

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content