De marketinglessen van Helmut Lotti: 'Ik pleegde commerciële zelfmoord'

15/11/17 om 21:00 - Bijgewerkt op 17/11/17 om 23:16
Uit Trends van 16/11/17

Helmut Lotti is een product. Hij is de eerste om te beseffen dat je zo'n merk alleen heel voorzichtig kunt aanpassen. Toch legde hij dat inzicht enkele jaren geleden naast zich neer. "Vergelijk het met hoe het zou lopen als Coca-Cola morgen een vierkante fles met een blauw logo op de markt brengt." Nu haalt Lotti die tijd in met een comebacktournee.

Wordt Helmut Lotti (48) ooit een studieobject aan een managementschool? Lady Gaga ging hem al voor, en de kans is groot dat marketingstudenten ook in zijn verhaal een interessant praktijkvoorbeeld zien. Zo zou een docent er tijdens de lessen op kunnen wijzen hoe Lotti na de lancering van The Comeback Album in 2017 opnieuw tot vier keer per week ging optreden in Duitsland.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners