David Tornel: directeur marketing Ethias Insurance

27/09/13 om 18:50 - Bijgewerkt om 18:50

Bron: Trends

Na twaalf jaar bij Unilever - "het mekka van de marketing" - trok David Tornel naar het andere uiterste.

David Tornel: directeur marketing Ethias Insurance

De verzekeringssector staat niet direct bekend als sexy. De perfecte uitdaging voor iemand die niet graag op zijn lauweren rust. Daar komt nog bij dat Ethias na de financiële crisis met een negatief imago opgezadeld zat. "Ik bouw graag een vertrouwensrelatie op tussen een merk en de consument. Als dat lukt, komt de groei automatisch."

Hij leidt een dienst van vijftig mensen, productmanagers en marketeers. Opvallend is dat de productontwikkeling is omgedraaid: eerst het creatieve werk, dan het technische. Het merk Ethias staat nu voor drie waarden: direct contact met de klanten, perfecte dienstverlening en het DNA van een coöperatie. "Marketing mag niet beperkt blijven tot één dienst, iedereen moet eraan werken. De resultaten zijn er: onze verkoop is met meer dan 10 procent gestegen."

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

TrendsInformation Services

Permanent verbonden

Permanent verbonden

Nauwelijks 20 jaar geleden verschenen de eerste pc's met internetverbinding. Vandaag ...

Onze partners