Alexandre Centner: verantwoordelijke marketing & communicatie Famous Clothes

27/09/13 om 18:46 - Bijgewerkt om 18:46

Bron: Trends

Alexandre Centner werkt drie jaar voor Famous Clothes, dat outletcentra voor merkkleding groepeert. Enkel leden kunnen er aankopen doen. Hij moet de onlineshop Snapstore en de fysieke winkels, onder het label Cameleon, integreren.

Alexandre Centner: verantwoordelijke marketing & communicatie Famous Clothes

Centner heeft twee passies in zijn carrière: marketing en internet. Geen wonder dat hij al snel bij eBay belandde. Na een tussenstap bij Cortal Consors trok hij in 2010 naar Famous Clothes.

De onlineshop Snapstore kon wel een boost gebruiken, en de outletcentra Cameleon moesten worden geoptimaliseerd zonder onderling kannibalisme. "Snapstore bestond al drie jaar, maar het kreeg weinig ruchtbaarheid. De website richtte zich uitsluitend tot particulieren, de nieuwste collecties stonden er niet op en het marketingbudget was miniem. De ledenwerving van Cameleon gebeurde dan weer volledig via papier."

Tegenwoordig versterken de twee merken elkaar. In de Cameleon-winkels kunnen de Snapstore-bestellingen worden opgehaald; lid worden van Cameleon kan nu ook via de website.

Onze partners