'Zonder de opticiens daalt onze markt'

14/03/18 om 21:00 - Bijgewerkt om 09:28
Uit Trends van 15/03/18

Het Oost-Vlaamse LensGroup ambieert met een actieve overnamestrategie een leidende rol in de consoliderende Europese onlinelenzenmarkt. Topman Koen Anné richt de blik daarbij eerst en vooral op Duitsland.

Het gaat hard voor de Belgische lenzenwebwinkel LensOnline. Het overkoepelende bedrijf LensGroup sloot 2017 af met een winstgevende omzet van 24 miljoen euro en mikt voor dit jaar op 30 miljoen. "Ik ben vier jaar geleden ingestapt als investeerder en toen draaiden we een omzet van 7 miljoen euro", zegt Koen Anné (55), aandeelhouder en gedelegeerd bestuurder van het snel groeiende e-commercebedrijf. LensGroup is in 2004 opgericht door de opticien Bert Boon en de ondernemer Luc Cuperus. Samen met de stichters heeft serieel ondernemer Koen Anné de helft van de lenzengroep in handen. De andere helft kwam twee jaar geleden in handen van de Franse investeringsmaatschappij Aquasourça en het Luxemburgse BV Capital Partners.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners