Xeikon breekt uit zijn comfortzone

15/11/17 om 21:00 - Bijgewerkt op 16/11/17 om 14:11
Uit Trends van 16/11/17

Xeikon concentreert zich voortaan op het bedrukken van etiketten en verpakkingen, een groeimarkt nu e-commerce boomt. Benoit Chatelard, de nieuwe CEO, is niet bang van drastische beslissingen.

De Trillium One was de trots van Xeikon op de drukkersbeurs Drupa vorig jaar. De vloeibaretonerpers was een straat lang, had een prijskaartje met zes nullen en een drukkwaliteit waarover marktleider HP zich zorgen mocht maken. Er zat zeven jaar Vlaams ontwikkelingswerk in het elektrofotografische procedé. En toch trok de nieuwe CEO van Xeikon, de Fransman Benoit Chatelard, de stekker eruit. Tegelijk neemt Xeikon de wereldwijde distributie en service van een serie inkjetprinters van het Amerikaanse EFI over. Het zal die printers ook mogen produceren.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners