Verslaafd aan de autosector

WIE

Bart Claes (34)

WORDT

Directeur kmo en private lease voor LeasePlan

WAS

“Na mijn studies ontdekte ik al snel mijn passie voor de automotivesector. Ik ging aan de slag als accountmanager bij Volvo, maar stapte daarna over naar het databedrijf Graydon, waar ik 3,5 jaar ben gebleven. Toch kon ik de autosector niet loslaten. Toen ik de kans kreeg accountmanager bij LeasePlan te worden, heb ik die met beide handen gegrepen. Daar werkte ik acht jaar voor corporate klanten, eerst als accountmanager en later als afdelingsverantwoordelijke. In 2017 werd ik directeur Sales & Marketing bij Gen-C, een Salesforce-partner. Maar mijn drang naar de autosector bleef te groot. In mei van dit jaar keerde ik terug naar LeasePlan, dit keer als commercieel directeur voor de kmo- en private-leasemarkt.”

WIL

“Het doel van LeasePlan is de digitalisering van de kmo- en private-leasemarkt naar een volgend niveau te tillen. Almaar meer mensen kiezen voor autogebruik in plaats van voor autobezit en dat vergt een digitaal gedreven service die ik graag wil helpen op te bouwen. De wensen en behoeften van privébestuurders en kmo’s zijn bovendien heel anders dan die van de traditionele klanten van LeasePlan. Die nieuwe klanten willen efficiënt wagens kiezen die snel ter beschikking zijn. Dat vergt een persoonlijkere aanpak. Ik heb dan ook heel veel zin om een-op-eenrelatie met de klant uit te bouwen. Bovendien hechten kmo’s en privébestuurders steeds meer waarde aan duurzame mobiliteitsoplossingen. Dat past in onze plannen om tegen 2030 een volledig emissievrije vloot uit te bouwen. Ook de website CarNext.com, waarop jonge tweedehandsleasewagens te koop staan, zal voor de nieuwe markt ter beschikking komen te staan. Daarmee willen we een nieuwe formule aanbieden waarmee onze klanten enkel betalen wat ze gebruiken.”

VRIJE TIJD

“Gezin, squash en lekker eten.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content