Serieondernemer Gary Vaynerchuk: 'Geen beter verkoopkanaal dan sociale media'

24/02/17 om 19:47 - Bijgewerkt om 16:13
Uit Trends van 23/02/17

Serieondernemer, blogger, vlogger, bestsellerauteur en oprichter van een marketingimperium, Gary Vaynerchuk is het allemaal. De Amerikaanse ondernemer geniet een rocksterstatus, zo bleek vorige week tijdens een bezoek aan ons land. Zijn boodschap klinkt nochtans behoorlijk aards.

Als kind plukte Gary Vaynerchuk bloemen in de tuinen van zijn buren, om ze daarna aan diezelfde buren te verkopen. In zijn tienerjaren runde hij een kleine limonadebusiness. Na zijn studies ging hij aan de slag in de traditionele wijnhandel van zijn ouders, op dat moment goed voor een jaaromzet van 3 miljoen dollar. Vijf jaar later was dat al 60 miljoen dollar. Gary Vaynerchuk speelde dat klaar door een van de eerste wijnwebshops op te richten en vooral door slim promotie te voeren op sociale media, lang voor iemand geloofde in de zakelijke mogelijkheden van die netwerken.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Trends Information Services

Onze partners