Ryanair neemt ook een vlucht op het internet

15/03/17 om 20:00 - Bijgewerkt om 19:58
Uit Trends van 16/03/17

De Ierse lagekostenmaatschappij Ryanair was een van de pioniers in webboekingen en creëerde daarmee een bloeiende cluster in reistechnologie in de omgeving van de hoofdstad Dublin. Nu profiteert het bedrijf zelf van het menselijke kapitaal en de vele diensten die uit dat ecosysteem zijn gegroeid, om zich sterker te profileren als een internetspeler.

Zo schraal als het interieur op de 1800 Ryanair-vluchten is die dagelijks opstijgen vanop 200 Europese luchthavens, zo blits zien de kantoorruimtes van het bedrijf aan de rand van Dublin eruit. Van een overloop op de eerste verdieping staat een glijbaan naar de lobby geïnstalleerd. Overal staan hippe vergaderbankjes en de medewerkers in de afdelingen die bezig zijn met de website en de mobiele app, hebben hun bureau vol staan met geeky snuisterijen, zoals actiefiguren uit Marvel- en Star Wars-films. Het ziet eruit als een internetbedrijf, net zoals de filialen van Google, Facebook en andere multinationale bedrijven uit de interneteconomie, die zich eveneens in de buurt van Dublin hebben gevestigd, en de honderden start-ups die zich daar dan weer rond hebben gevormd.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 4 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Nieuwsbrief

Ontvang elke middag een update van het belangrijkste economische nieuws in uw mailbox!

Trends Information Services

Onze partners