Reclameboy wordt digitale kredietmakelaar

© GF

Xavier Laoureux werkte na zijn rechtenstudie lang in de wereld van de digitale marketing bij het reclamebedrijf TBWA. “Vijftien jaar heb ik advies gegeven aan klanten”, vertelt hij. “Ik was dat een beetje beu. Ik wilde mijn kennis liever gebruiken voor een project waar ik direct bij betrokken ben.” Dit voorjaar richtte hij daarom Mozzeno op, het eerste digitale platform dat particulieren helpt elkaar geld te lenen. Een bank is niet meer nodig. De kredietnemers en de kredietgevers staan niet in direct contact met elkaar: Mozzeno beslist of er al of niet een lening wordt toegekend, afhankelijk van de risico’s. Het platform onderzoekt ook het doel van de lening, zoals de verbouwing van een huis (rente van 2,9%) of de financiering van een wagen (3,6%). De kredietaanvragen – tot nu zijn er 1500 binnengekomen – liggen wel een stuk hoger dan het aantal aangemelde kredietgevers (350).

Mozzeno is niet de eerste start-up van Laoureux. Twee jaar geleden richtte hij Trôbon! op, een merk van gezonde mueslirepen. “De bedoeling is kwaliteitsvolle snacks aan te bieden met minder bekende natuurlijke ingrediënten. We richten ons tot een bredere afzetmarkt dan de biowinkels. Het product wordt verdeeld op plaatsen waar dat soort snacks niet aanwezig was, maar waar wel veel impulsaankopen worden gedaan. Zoals in pompstations.”

Trôbon! krijgt voorlopig wel wat minder aandacht van Laoureux. Het gros van zijn tijd gaat naar Mozzeno. Om de commerciële ontwikkeling te ondersteunen zijn Laoureux en medeoprichter Frédéric Dujeux op zoek naar 1,5 miljoen euro.

S.B.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content