'Merken moeten hun ego aan de kant durven te zetten'

11/07/18 om 21:00 - Bijgewerkt om 09:12
Uit Trends van 12/07/18

Vergeet generatie X, Y of Z, en praat niet langer over die belangrijke doelgroep van 18 tot 44 jaar. In het boek Community Marketing pleiten Nele Pieters en Stephanie Duval voor een andere manier van denken over marketingstrategie.

De marketingplannen van de meeste bedrijven zijn gebouwd op sociaal-demografische kenmerken. Doelgroepen krijgen een definitie op basis van hun leeftijd, opleiding, sociale klasse en aankoopgedrag. Volgens Nele Pieters en Stephanie Duval heeft de digitalisering die manier van denken ingehaald. "In de maatschappij is de verzuiling weggevallen", zegt Pieters. "Vroeger was het volkomen logisch dat een vijftiger zich anders kleedde dan een twintiger. Dat is niet meer het geval. Mensen tonen hun identiteit anders dan vroeger."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners