Meer dan een naam op een shirt

01/02/17 om 18:45 - Bijgewerkt om 18:45
Uit Trends van 02/02/17

Vandaag worden voor de derde maal de Belgian Sponsorship Awards uitgereikt. Sponsoring is tegenwoordig meer dan een naam op een shirtje van een atleet.

Het is niet helemaal duidelijk hoeveel geld in België wordt besteed aan sponsoring. "Ik weet wel dat er wereldwijd 62 miljard dollar aan sponsoring wordt uitgegeven", zegt expert William Fenton, die de jury van de Belgian Sponsorship Awards voorzit. "Dat bedrag groeit met 4 à 5 procent per jaar. Dat is niet slecht. In de meeste landen komen de uitgaven aan sponsoring neer op 7 procent van de investeringen in klassieke media. Het is een beetje nattevingerwerk. De uitgaven van sponsoring zijn nog altijd veel kleiner dan voor klassieke reclame, maar sponsoring groeit wel sneller dan die traditionele media, op onlinereclame na."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners