'Marketing moet de grenzen opzoeken'

29/11/17 om 21:00 - Bijgewerkt om 19:17
Uit Trends van 30/11/17

Wat spendeert een gezin gemiddeld in de supermarkt? Welk segment vertegenwoordigt het gemiddelde gedrag van een groep van consumenten? Marketing heeft zich te lang blindgestaard op de kracht van gemiddelden, vindt Kristof De Wulf, CEO van InSites Consulting. "Marketing moet dringend aan scherpte winnen."

Dat net Kristof De Wulf pleit voor een breuk met het denken in gemiddelden, is opvallend. Hij is de CEO en medestichter van InSites Consulting, een groot en gereputeerd marktonderzoeksbureau. "Klopt", zegt hij. "Marktonderzoeksbureaus zijn de meesters van de gemiddelden, maar net als iedereen merken we dat het oude reclamemodel snel aan het aftakelen is." De Wulf wil zijn punt begin december hardmaken tijdens het internationale marketingcongres van de Belgian Association of Marketing (BAM), die ontstond uit de fusie van de verenigingen Stima, BDMA en IAB.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners