Lingeriegroep wil de digitale trein niet missen

26/04/17 om 19:13 - Bijgewerkt om 19:13
Uit Trends van 27/04/17

De lingerieproducent Van de Velde worstelt met de snel veranderende retailomgeving en met de brexit. Om weer aan te knopen met groei, versnelt de beursgenoteerde groep haar investeringen in e-commerce en digitalisering.

Het zijn turbulente tijden voor Erwin Van Laethem, de nieuwe CEO van de lingeriegroep Van de Velde. Bij de bekendmaking van de jaarresultaten voor 2016 moest Van de Velde voor het eerst een omzetdaling slikken sinds de beursgang in 1997. De familiale lingerieproducent boekte vorig jaar een omzet van 206,6 miljoen euro, een daling met 1,1 procent in vergelijking met 2015. De groothandelsomzet steeg nog met 4,4 procent, terwijl de retailomzet globaal met 15,6 procent daalde.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners