Korte filmpjes winnen terrein

07/06/17 om 10:28 - Bijgewerkt om 10:26
Uit Trends van 08/06/17

Toen hij het gebruik van onlinevideo exponentieel zag toenemen, rook Thibaut Dehem zijn kans. Vijf jaar later runt hij met Philip Swinnen het videoproductiebedrijf 87seconds, met zestig medewerkers in vijf kantoren, verspreid over Europa.

Video is niet meer weg te denken uit ons mediagebruik. "Een paar jaar geleden vertegenwoordigde video 70 procent van het internetverkeer, nu is dat al 83 procent", vertelt Thibaut Dehem, de oprichter van 87seconds. Die evolutie is ook bedrijven niet ontgaan. Die gebruiken almaar vaker korte video's om hun boodschap naar de klanten, de medewerkers en het publiek over te brengen. Idealiter duurt zo'n filmpje 87 seconden, wil het een maximale impact hebben op de snel afgeleide surfer. "Alle studies wijzen uit dat het de ideale tijdsduur is om je boodschap te laten doordringen", weet Dehem. Dat geldt toch voor filmpjes waarin iets wordt uitgelegd. Denk aan video's om een bedrijf voor te stellen, een jaarverslag toe te lichten of uit te leggen hoe een machine, een techniek of een procedure werkt. "De filmpjes die je nu op sociale netwerken ziet, zijn nog veel korter. Daar geldt 17 seconden als referentietijd."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners