‘Ik heb iets met de Benelux’

WIE

Nils Hemmerle (39)

WORDT

General Manager Laundry & Home Care bij Henkel Benelux.

WAS

Nils Hemmerle is gepokt en gemazeld bij Henkel. Onmiddellijk na zijn studies International Business aan de Universiteit van Maastricht (specialisatie Marketing & Finance), ging hij er aan de slag. “Op de afdeling Brand Management op het hoofdkantoor in Düsseldorf”, legt hij uit. “Daar groeide ik door tot key account manager, aanvankelijk nationaal, vervolgens internationaal. In januari 2013 werd ik dan Marketing Director Laundry & Home Care in de Benelux, één jaar later nam ik de functie op van Sales Director Benelux. Ergens heb ik iets met de Benelux. Ik ben afkomstig uit het Duitse stadje Elten, vlak bij de Nederlandse grens, waar men een dialect spreekt dat nauw aanleunt bij de taal van Vondel. Ik studeerde ook in Nederland. En ondanks het feit dat ik mijn loopbaan in Duitsland begon, vond ik het een logische stap ze in de Benelux voort te zetten. Die internationale component heb ik altijd belangrijk gevonden. Zo liep ik tijdens mijn studies vijf maanden stage in Mexico, bij de Duits-Mexicaanse Kamer van Koophandel.”

WIL

“In mijn functie draag ik de verantwoordelijkheid voor marketing en sales, als het ware de combinatie van mijn twee eerdere functies. Verder spreekt ook de component peoplemanagement me erg aan: het aansturen van een team. Als General Manager maak ik ook deel uit van het directiecomité van Henkel in de Benelux. Het is alvast een interessant moment om deze functie op te nemen. De verbeterde economische toestand heeft een gunstig effect op Laundry & Home Care. Maar we staan ook voor uitdagingen, bijvoorbeeld de prijsdruk door promoties.”

WAT IN VRIJE TIJD

“Ik ben sportief en speel voetbal, tennis, ga skiën, doe aan roeien. Mijn andere hobby is reizen.”

MVA

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content